Friday 15 February 2013

Pemimpi lemah

Pemimpi kembali bermonolog.
Monolog dalaman di ruang yang terpencil dari manusia yang pelbagai  perangai dan identiti.

Duduknya aku disini untuk menenangkan hati
Hati yang galau itu masih belum mahu pergi
Semakin aku cuba lari
Semakin laju ia menggamit dan menerobos kedalam sudut-sudut hati

Ku cuba rasionali diri
Katakan pada minda dan hati ini adalah normal
Namun normal itu sendiri terasa asing pada diri
Apakah bencana yang telah bergolak dalam hati?

Rasa sayu dan hiba lantas menguasai
Perih dan luluh semakin memedih
Cuma air mata yang hanya bisa bertahan
Ingin ku lepaskan ia tidak mahu mengalir

Kau mungkin kata aku ini suka berdrama
Tapi tidak mengapa
Aku ada hati dan perasaan seperti manusia biasa
Cuma kalian mungkin tidak lagi merasa seperti ini

Catatan pemimpi menjadi tempat aku berkeluh kesah
Kata yang tidak mampu ku zahirkan pada manusia
Hanya pada maya yang kosong ku mampu huraikan
Perasaan galau dan gelisah tiada sudah

Selamat malam dunia maya
Selamat malam pada manusia
Moga hari esok aku semakin tabah
Jangan aku rebah dan mengalah pada kehidupan

Pimping

No comments:

Post a Comment