Tuesday 19 February 2013

Berubah

Wahai pemimpi, bicaramu penuh duka.
Menggambarkan hati yang sedang lara dan emosi yang sentiasa berubah.
Apa kau mahu sang pemimpi.
Mana perginya senyuman riang?
Muka yang garang bertambah masam.
Setiap hari membawa hati dan emosi yg berubah-rubah.

Pemimpi tenggelam dalam kesibukkan dunia.
Ingin melirik senyuman, namun gagal muka tidak berperasaan.
Dan aku pula mengeluh.
Mengeluh bukan kerana susah.
Tapi beban dunia pada hati dan minda.
Aku tersekat dalam dunia ini.
Aku tiada siapa-siapa yang ingin aku berkeluh kesah.
Dan aku tidak ingin mencarinya.
Kerana bimbang hati akan terluka dan cenderung melukai.
Tabahlah pemimpi, kau pasti dapat apa yang kau cari.
Temui apa yang kau ingin jumpa.
Dan menghadapi kehidupan dengan izin tuhan.

Pimping

No comments:

Post a Comment