Thursday 14 February 2013

Kisah bermula

Semua ini bermula daripada perjalanan menuju ke Pulau Pinang. 

Aku duduk melayan perasaan dan menikmati pemandangan malam. Ya, mungkin keadaan gelap ini menghadkan penglihatan namun ia memberi aku ruang untuk merenung kembali kehidupan. Aku hanya seorang manusia, aku ingin luahkan perasaan. Aku lebih selesa menulis begini. Biar kuceritakan hati dan perasaan ku pada maya. Aku banyak tuliskan pada kertas namun ada yang hilang dan aku rasa turut hilang bersama coretan itu.

Aku punya cita-cita ingin menulis novel. Tapi aku bukan seorang penyabar dan aku hanya ingin menulis pasal pandangan diriku. Aku ingin menulis puisi, tapi aku tidak pandai berbahasa indah dan kata-kata ku paparan luaran.  

Aku masih mencari identiti diri, masih belajar membuka fikiran. Biarkan aku menulis dari perasaanku yang tidak mampu ku luahkan atau zahirkan pada manusia. 

Inilah permulaannya, Catatan Pemimpi.

Pimping
12/02/2013
10.30pm

No comments:

Post a Comment