Thursday 18 July 2013

Hidayah

Terlalu lama berteka-teki
Terlalu lama menyoal diri
Walau sedar tiada yang pasti
Maka hanyut dan sakit sendiri

Terlalu lama berfikir
Terlalu lama mempersoal
Namun tiada apa yang ku dapat
Hanya terus sakit dan kecewa dengan diri

Pada malam-malam yang buat aku tidak bisa lelap
Pada malam-malam yang hiba dalam persoalan
Hati sudah tekad
Pada ketika ini aku pasti akan kemahuan diri

Maafkan aku ayah
Aku selalu mengingkari
Selalu menyakiti
Dan kau hanya melihat dan menenangi diri
Sayang dan cintaku pasti
Kasihku padamu tidak akan berubah

Tuhan
Berikan aku kekuatan
Aku pasti apa yang aku inginkan
Kau berilah aku petunjuk dan bimbing lah aku

Tuhan
Berikan aku keyakinan
Melalui jalan hidup yang kau redhai
Aku yakin dengan hidayah ini

Pada teman-teman
Terimalah aku seadanya
Pada keluarga dan sanak saudara
Terimalah aku seadanya

Aku yakin dan pasti
Kuatkan hatiku
Kuatkan keyakinanku
Kuatkan imanku
Catatan ini jadi saksi
Bahawa aku ingin memulakan sesuatu dalam hidup
Langkah kecil yang sekian lama aku takuti
Berikan aku keberanian

Pimping Pemimpi
12.06am
081713

No comments:

Post a Comment