Tuesday 1 October 2013

Sayu

Oktober pertama 2013

Emosi memuncak
Sayu menguasai diri
Bertanyakan pada diri
Apakah rasa sedih dan berat di hati
Sangat berat dan ingin ku nangis sepuasnya
Gagal
Kecewa dan terlelap

Lelap pada waktu yang tidak sepatutnya
Maghrib
Namun mimpi pada waktu itu sangat menyentuh jiwa
Tidak ingin bangun dari tidur
Indah belaka

Walau lari jauh dari rumah
Namun keluarga tetap dirindukan
Tidak sempurna dan penuh konflik
Itu sahaja yang yang aku ada
Racun dan penawar luka
Mampu menjadi diri yang sebenar
Aku rindukan mereka

Pada waktu diri hampir rebah
Mereka datang dalam mimpi membawa kegembiraan
Terima kasih ibu dan adik-adik
Aku tidak pandai meluahkan kasih sayang
Tapi aku tau kamu sedar bahawa aku sayang kamu

Airmata bergenang
Bawa pergi kesedihan dan beban yang menekan perasaan
Aku perlu kekuatan
Untuk ku tempuhi cabaran mendatang

Pimping Pemimpi
10.13pm
100113

No comments:

Post a Comment